Kamis, 28 Februari 2019

Negasi dalam Bahasa Perancis

Negasi dalam Bahasa Perancis

Negasi dalam Bahasa Perancis

French Negative Adverbs

ne … plus – not anymore/no more

e.g. Je ne suis plus là
 –  I’m not there anymore

ne … jamais - never

e.g Je ne suis jamais allée là-bas 
  I’ve never been there before

ne … que – only

e.g Je ne mange que les pâtes 
–  I only eat pasta

ne … pas toujours – not always

e.g. Il n’est pas toujours gentil 
– He isn’t always kind

ne … pas encore – not yet

e.g. il n’a pas encore 18 ans 
– he isn’t 18 yet

ne … pas du tout – not at all

e.g. il n’aime pas du tout sa sœur 
– he doesn’t like his sister at all

ne … pas non plus – neither/either 
e.g. Il n’aime pas non plus les choux de Bruxelles 
– he doesn’t like brussel sprouts either

ne … aucunement – not at all
e.g. je n’en suis aucunement responsible
 – I am not at all/in no way responsable

ne … guère – barely/hardly
e.g. Il n’a guère mangé 
– he has barely eaten

ne … nullement – not at all
E.g. je n’ai nullement l’intention de vous aider 
– I have no intention to help you

ne … nulle part – nowhere
e.g. il n’est nulle part
– he’s nowhere/he isn’t anywhere

ne … point – not (literary, or used for emphasis)
E.g. je ne fus point bouleversée par ce qu’il me dit 
– I was not at all upset by what he told me

Negasi dalam Bahasa Perancis

bises,

DF

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Kosakata Ruang Tamu dalam Bahasa Perancis

Kosakata Ruang Tamu dalam Bahasa Perancis Le salon leu salong Ruang tamu un canapé ang kanape sebuah sofa une che...